MOSFET jak to zrobić . Potrzeba : 1. Lutownica Transformatorowa, grzałkowa. 2. Kalafonia, cyna. 3. obcinaczki boczne. 4. Dwa Śrubokręty płaskie, jeden 2mm, a drugi według potrzeby 4 mm, a najlepiej zestaw śrubokrętów. 5. Zestaw Imbusów . 6. Ściągacze do kabli 3mm-4 mm. 7. nożyk do tapet! 8. jeden IRFP064N !!!! 9. Rezystor 100 Ohm. 10. Rezystor 25-35 k Ohm. 11. koszulki termokurczliwe. 12. Jakieś inne narzędzia. 13. rzeczy nie wymienione Schemat obrazkowy ( prosty )
I .Rozkręcanie: Bierzemy Rozkręcamy cały karabin. FOTOGRAFUJĄĆ co skąd ! Bo potem możecie nie złożyć . Staracie się wydostać cały Gear Box + okablowanie .
II . Demontaż okablowania. : Odłączamy wszystkie kabelki . Tzn. Bierzemy i ściągamy z Silnika kabelki które są dane na nasuwki. Nie musząc pamiętać jak są bo na mocowaniu są zrobione czerwone kropki i czarne lub tylko jeden kolor żeby wiedzieć. Stuk spustu ( włącznik, zamykacz obwodu ... Itp. ) Tutaj możecie mieć przylutowane i trzeba nożykiem do tapet przeciąć delikatnie izolacje, ściągnąć ja i odlutować kable z miejsc do lutowania . Albo możecie mieć tak jak w MINIMI że po prostu macie nasuwki jak z silnikiem .
III odzysk . (opcjonalne) Jeśli nie macie kupionych nasuwki ( optymalny zakup ) To trzeba odzyskać rzeczy z starego okablowania . Bierzemy Nożyk do tapet i przecinamy izolacje ściągamy ją i widzimy że jest ściśnięte . Bierzemy obcinaczki boczne LUB ostry nóż kuchenny . I Przecinany tak gdzie kabel jest przyciśnięty do nasuwki . nie martwiąc się bo zlutujemy to do kupy potem . Staramy się to otworzyć delikatnie robiąc tak żeby nie uszkodzić spodu . czyścimy to z Śmieci i resztek kabelka. Robimy tak z nasuwkami na silnik i do styku . Fotografia jak przed i jak po . ( Styki do akumulatora )
Tak samo postępujemy z bezpiecznikiem . Wtyczka do akumulatora . I dlatego jest wam potrzemy śrubokręcie 1mm-2mm . Patrzymy z góry gdzie znajdują się dwie takie małe blaszki po bokach . W różnych typach widać po prostu z boku sreberko i dziurę czyli carne miejsce. Wkładamy śrubokręt i wginamy . Delikatnie jak się uda z jednej strony to z drugiej i lekko ciągniemy za kabel w dół . Powinno wyskoczyć jak nie to powtarzamy ponownie operacje . Po wyciągnięciu robimy operacje z nasuwkami .
wgięte haczyki .
Wygięte przygotowane do montażu .
IV Kupno części . Idziemy do sklepu elektronicznego z okablowaniem karabinku i kupujemy nasuwki jakie to się znajdują w naszej replice . Jedyny problem to znaleźć wtyczki na akumulator. Kupujemy od razu też przewody czarny i czerwony linka 2mm przewód w środku miedz. Lub jak ktoś może to grubsze .
V. NOWE okablowanie . Są dwie metody albo na nowych kablach lub na starych . Preferowane na nowych . Bierzemy stary najdłuższy przewód i wzorujemy na nim długość CZERWONEGO kabla . Z jednej strony tak 3-4 mm odcinamy izolacje . Robimy to nożykiem tzn. robimy w danej odległości przecięcie i ściągamy ten kawałek izolacji . Skręcamy gołą linkę tak żeby była skręcona . Bierzemy Lutownice i robimy zabieg bielenia kabli . czyli Lutownica w rękę rozgrzewamy wkładamy do kalafonii i bierzemy cyny trochę na grot i na skręcony kabel i robimy tak żeby był cały srebrny i nie było widać na nim linki że jest skręcona.
Skręcony przewód.
Wybielony.
Bierzemy nasuwkę na końcówkę na silnik i w wew. robimy miejsce na lutowanie . Tzn. bierzemy lutownice nagrzewamy trochę cyny Katalonii i robimy tak żeby w środku było trochę cyny tak rozlanej wyglądającej na to że jest rozlana na tym .
Wystarczy nawet mała ilość. Bierzemy kabel wybielony poprzednio i lutujemy to do siebie. Czyli rozgrzewamy lutownice bierzemy przewód i przewód wkładamy w miejsce uprzednio przygotowane do zlutowania na nasuwce i grzejemy jak puści cyna na dole ( roztopi się ) i widzimy że teraz już jest to całością to zabieramy grot i przestajemy grzać . Lut ma być lśniący wiec jak coś więcej cyny . Z drugiej strony przewodu wkładamy koszulkę termokurczliwą i przesuwamy tak żeby zakryła całą nasuwkę zostawiając miejsce na przodzie . Teraz musicie zrobić coś bardzo trudnego . Czyli około 5-6 cm ( w zależności od długości kabli ) musicie przeciąć izolacje na długość 4-5 mm . (jak na fotce ) i Bielimy przewód .
Teraz z tego miejsca musicie uciąć kabel idealnej długości do styku . Z obydwu stron trzeba wybielić kabel . Z jednej strony przewodu lutujemy rezystor 100 Ohmowi . I przylutowujemy do styku do wejścia oznaczonego jako COM . A jak nie ma to trzeba zgadywać . Tzn. że nie ma różnicy . Zakrywamy koszulką termokurczliwą. Jeśli mamy nasuwkę to rezystor lutujemy do nasuwki,nakładamy koszulkę . Z drugiej strony na razie zostawiamy .
Teraz Pora na pomyślenie gdzie chcecie Tranzystor . I w jakim miejscu go ulokować . Najlepiej tak żeby go szkoło przyczepić do czegoś metalowego . Lub w takim miejscu gdzie uda się umieścić Radiator . Do rączek bierzemy tranzystor. Położyć go tak że na dół skierowana jest część metalowana. Od lewej strony oznaczamy jako 1, środkowy jako 2 , a ten po prawej jako 3 . Okey. Bierzecie rezystor 30-35kOhm. I musicie przylutować go jak na zdjęciu . Znaleźliście idealne miejsce na tranzystor . Dobrze teraz musicie wziąć długość kabla czarnego tak przyciąć że od miejsca znajdowania się akumulatora kabel mógł dobrze tam dotrzeć . Przycinamy , i z obu stron bielimy go . Bierzecie teraz go i lutujecie jedną końcówkę wybieloną do nóżki nr 3 . ucinacie koszulkę termokurczliwą i zostawiacie . Z nóżki nr 3 prowadzicie kabel czarny do silnika do złączki czarnej . Przycinacie odpowiednią długość i wybielacie. Przylutować ten kabel do 3. Nałożyć dwa kawałki koszulki Jeden na tranzystor a drugi na nasuwkę . Z drugiej strony przylutować nasuwkę na silnik . Przesunąć koszulkę na nasuwkę .
Okey jesteśmy w połowie roboty :D
Pamiętacie styk ? Trzeba do niego wrócić . Bierzemy teraz czerwony przewód i prowadzimy od styku do tranzystora . Tak żeby nie zahaczał i szedł dobrze . Wybielamy końcówki lutujemy do nasuwki lub do styku . Nakładamy Koszulki termo kurczliwe 2 sztuki i lutujemy kabel do nóżki nr 1.
Czyli silnik podłączony, MOSFET też. Zostało dodać tylko zasilanie . Ale pierw trzeba dać grubszą koszulkę na czerwony przewód na którym zrobiliśmy rozgałęzienie do styku . Bo można zapomnieć . ( JA TAK ZROBIŁEM ;D )
bierzemy końcówki do akumulatora wkładamy tak jak nasuwki lutujemy teraz trzeba odgiąć te blaszki co wgięliśmy do środka . Czyli bierzemy śrubokręt 1-2 mm lub igłę i robimy to .
Wkładamy analogicznie to tego jak się wkłada akumulator .
( tak to powinno wyglądać ) Czyli już wszystko gotowe ! Czas podpiąć akumulator. Robimy to tak że jak coś jest nie tak i strzela SAM to możemy go odłączyć szybko . Podłączamy akumulator i przyciskamy spust.
Jak strzela to jest DOBRZE :D
i składacie teraz cały gear box do Body i montujecie wszystko jak było szybciej .
I macie MOSFET w karabinku :D
Co do fotek przepraszam ale aparat zrobił BUNT . i jak robi z lampą błyskową to sam siebie oślepia i nic nie widać . Fotki robione przy sztucznym świetle .
Jak ktoś chce jakieś dokładne fotki ( bo te robione pod czas montażu są nie "czytelne" ) to moge zrobić nowe . Specjalnie do tego kroku .
MANULA stworzony przez Mr.Cyr4x WAR IS NOW ! Fotki dodam jak server stanie spowrotem .
Admin: Pisownia!!! przepraszam
|