Ogłoszenie

Forum przeniesione na nowy serwer pod adresem:http://www.bunkerexplorers.org.pl/forum/ zachęcamy do rejestracji na nowym forum i przepraszamy za utrudnienia!

#1 2009-05-18 20:39:44

 Braddock

http://www.bunkerexplorers.pun.pl/_fora/bunkerexplorers/gallery/2_1259748884.gif

4375275
Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2006-05-18
Posty: 889
WWW

Zasady obowiązujące na manewrach Bunker eXplorers

Umieszczamy tę informację  tak aby każdy kto nie należy do grupy a ma zamiar uczestniczyć w manewrach które organizujemy mógł odpowiednio wcześniej zapoznać się z zasadami które "u nas" obowiązują.

Część z tych zasad jest ogólnie znana (wg ogólnego prawa ASG) ale mimo tego w praktyce ludzie często zapominają o podstawowych sprawach dlatego też są tu powtórzone rzeczy oczywiste.


ZASADY :

1. Nie strzelamy zza tzw. "narożnika" na zasadzie wysunięcia ręki z bronią (np: okno,drzwi) nie wiedząc w którym miejscu znajduje się przeciwnik ( po to aby uniknąć sytuacji że trafimy kogoś w twarz z odległości 1 metra )

2. PO OBERWANIU (trafieniu) :
   
    - GŁOŚNY okrzyk "DOSTAŁEM !!!"  (ma być tak głośny żeby nie było sytuacji że strzelający posyła następną serię żeby się "upewnić")

    - NATYCHMIAST wyjąć czerwonymateriał i założyć w WIDOCZNE miejsce
      (głowa lub przyczepione do broni uniesionej wysoko w górze)

    - NATYCHMIAST udać się na respa :
         
             - nie rozmawiając z nikim po drodze
             - przemieszczać się szybko nie stając nikomu na linii ognia (niektórzy urządzają sobie "lajtowe" spacerki pod lufami)


3. ZAKAZ oddawania jakichkolwiek strzałów na RESPIE w trakcie trwania RUNDY !!!

             - wszelkich ustawień HOP UP itp można dokonać przed manewrami lub w przerwie między rundami

             - w wyjątkowych przypadkach (np: kiedy broń odmawia współpracy) można "testować" poza RESPEM w odpowiednio bezpiecznej
                odległości ale też takiej gdzie wystrzały nie będą zmylać jeszcze grających.

4. BEZWZGLĘDNY ZAKAZ zdejmowania lub "odchylania" ochrony oczu przez cały czas trwania manewrów !!!


5. OGRANICZENIE CZASOWE : W przypadku zwykłej rundy typu "obrona/atak" kiedy zostaje po jednym graczu z przeciwnych drużyn
                                              zaczynamy odmierzać czas 5 min do końca rundy.

                                              - jeżeli w tym czasie nic się nie rozstrzygnie ogłaszamy koniec rundy i mamy "remis"

                                              - ograniczenie wprowadzone po to aby reszta graczy nie nudziła się na respie przez np: 40 minut


6. TRAFIENIE W BROŃ : Taka sytuacja nie oznacza "ZGONU" i przymusu opuszczenia pola walki.

                                              - żeby nie "psuć" klimatu nie drzemy ryja "trafiłeś mi w broń !"   tylko :

                                              - zmieniamy broń główną na boczną (jeżeli taką posiadamy)

                                              - bierzemy(pożyczamy) broń boczną od kogoś z drużyny (jeżeli wyraża na to zgode)

                                              - OPCJA dla odważnych: nieuzbrojeni biegniemy do RESPA i pożyczamy broń od trupa (jeżeli wyraża na to zgode)
                                              - Dodam tylko że w tym przypadku polegamy na 100% uczciwości graczy. OPCJA dozwolona tylko w przypadku 100% pewności że tylko broń została trafiona ! .
                                                 Proszę tego nie nadużywać

7. PIROTECHNIKA :  W przypadku kiedy przynosisz materiały pirotechniczne (petardy, granaty ASG samoróbki itp) których chcesz użyć
                               należy przed rozpoczęciem manewrów poinformować o tym wszystkich.

                              - użycie dozwolone tylko w przypadku kiedy żaden z uczestników nie wyrazi sprzeciwu.

8. OGRANICZENIE WIEKOWE :  Osoby które nie ukończyły 16-tego roku życia nie mogą brać udziału w manewrach (wyjątek stanowią dzieci członków teamu       które ukończyły 15 lat będące cały czas pod opieką rodzica - nie dotyczy manewrów ogłaszanych na łamach WMASG)

                                              Osoby od 16 do 18 roku życia :

                                              - za pisemną zgodą rodziców (zastrzegamy sobie prawo do podważenia autentyczności takiej zgody
                                                w przypadku osoby której w ogóle nie znamy - czyt. pierwszy raz widzimy kogoś na oczy)

                                              - pod opieką osoby dorosłej - prawnego opiekuna (np: ojciec)


MEDYCY



WSTĘP



Jako że Bunker Explorers nie są "typową" grupą ASG , ponieważ poza niedzielnymi "strzelankami" zajmujemy się też innymi sprawami - nazwijmy je ogólnie militarnymi staramy się w miare możliwości "uatrakcyjniać" nasze spotkania ASG.

Pierwszym takim krokiem w tym kierunku jest wprowadzenie MEDYKÓW na manewrach organizowanych przez nas,  jako stałego elementu każdej "strzelanki" - nawet tych zwykłych "niedzielnych". Nie chodzi tu o manewry z tzw. "scenariuszem" tylko o każdą jedną strzelanke.

Głównymi powodami takich zmian są :

- Wprowadzenie większego realizmu do którego cały czas dążymy (i na tym nie poprzestaniemy )
- fakt że nikt u nas nie będzie nudził się na respie przez np: 20 minut ( akcje będą bardziej dynamiczne )


ZASADY



Każda ze stron (drużyn) ma po 1 medyku oznaczonym białą opaską z czerwonym krzyżem na jednym z ramion.

Po "oberwaniu" gracz głośno krzyczy "MEDYYYK !!!" tak długo aż ten do niego dotrze (głośno i długo tak aby medyk nie miał problemu ze znalezieniem rannego)

Ranny w oczekiwaniu na medyka nie ma prawa się przemieszczać - może jedynie odczołgać się góra do 5m do najbliższej osłony (o ile taka jest w pobliżu)

Jeżeli medyk nie dotrze do rannego w 5 minut pechowiec zakłada czerwoną szmate i udaje się na respa

Opatrzenie rannego polega na założeniu "bandaża" na ręke lub noge


UWAGA



Opatrywać rannych może tylko medyk !!!

Na każdą runde będzie ograniczona ilość opatrunków (niezależnie od ilości graczy będzie to 3 szt. na osobe)

Leczenie rannych w czasie trwania jednej rundy kończy się wraz zapasem opatrunków (nie ma możliwości uzupełnienia)

W przypadku kiedy trafiony został medyk ani on sam ani nikt inny nie może go opatrzyć. Udaje się on z czerwoną szmatą na respa i odczekuje 10 minut
po czym wraca do gry ( ranny medyk zostaje odtransportowany do szpitala a szpital przysyła po 10 min "nowego" medyka   )

-------------------

Wyżej wypisane zasady dotyczą "zwykłych" strzelanek. W przypadku manewrów z wykorzystaniem scenariusza zostaną wprowadzone pewne zmiany dostosowane do terenu rozgrywki,trwania manewrów i ilości graczy.

np: posypanie rany cukrem w saszetce przed założeniem bandaża
      możliwość jednorazowego opatrzenia się opatrunkiem osobistym oprócz pomocy medyka itp...



Jak już wyżej zostało napisane zmiany te są nieodwołalne i będą stałą częścią każdych manewrów organizowanych przez nasza grupę.Myślimy że większość ludzi z którymi walczymy ramie w ramie od jakiegoś czasu nie będzie miała nic przeciwko a wręcz przeciwnie. Jeżeli jednak takie "zasady" Ci nie odpowiadają nikogo na siłę nie zmuszamy do brania udziału w naszych manewrach Nie chcemy osób marudzących które będą płakać że przyjechał se postrzelać z HI CAPA a nie bandażować kolegów


"LOW CAP / MID CAP PARTY"




Kolejna zmiana którą wprowadzamy na stałe na manewrach przez nas organizowanych to używanie magazynków o małych pojemnościach.

Dopuszczalne typy magazynków :

- real cap  +/-  30 kulek

- low cap   +/-  70 kulek

- mid cap   +/-  120 kulek


UWAGA !  Warunkowo dopuszczone są magazynki typu HI CAP ale tylko w przypadku kiedy gracz nie posiada innych.
W takim przypadku nie zależnie od pojemności magazynka umieszczamy w nim maksymalnie 150szt kulek - nie więcej !!!
Ilośc ta jest większa od średniej pojemności MID CAPA ze względu na to że około 20szt kulek pozostaje w kanaliku nie wykorzystanych.

KM-y



W przypadku wszelkiego rodzaju KM-ów  niezależnie od pojemności box-ów dopuszcza się ładowanie 500 szt. kulek jednorazowo


Podane wyżej pojemności magazynków real/low/mid cap są średnimi wartościami - nie należy ich brać dosłownie.Wiadomo że różnią się one w zależności
od producenta repliki czy samego magazynka.

Nie ma ograniczenia w ilości przenoszonych magazynków (masz tyle ile zmieścisz w ładownicach)

W przypadku KM-ów/HI CAP-ów zaleca się zrobienie woreczków lub pojemników z gotową i odliczoną wcześniej ilością kulek (500szt/150szt)

Podane wyżej zasady dotyczą standardowych manewrów.

W przypadku manewrów typu WINTER/SUMMER NIGHT MISSION lub innych z wykorzystaniem scenariuszy mogą wystąpić zmiany polegające na
wprowadzeniu limitu amunicji na daną runde czy scene.Konkretne dane podane będą dopiero w scenariuszu.



PIROTECHNIKA



W przypadku kiedy przynosisz materiały pirotechniczne (petardy, granaty ASG samoróbki itp) których chcesz użyć
                               należy przed rozpoczęciem manewrów poinformować o tym wszystkich.

                              - użycie dozwolone tylko w przypadku kiedy żaden z uczestników nie wyrazi sprzeciwu.



PETARDY - dozwolony każdy rodzaj ale tylko i wyłącznie oryginalne z ATESTEM  (kupne) .
                Nie dozwolone są jakiekolwiek samoróbki np: z czarnego prochu czy innych materiałów wybuchowych !!

ŚWIECE DYMNE/EKRANY DYMNE - dozwolone oryginalne (ATEST) lub samoróbki (saletra,cukier ...)
                                 
                                                 W przypadku samoróbek zabronione jest używanie obudowy fragmentującej (metalowej - np:puszki po napojach)
                                                 tylko obudowa "kartonowa" (np: grube rolki po streczach przemysłowych są dobre)

GRANATY - dozwolone wszystkie oryginalne (kupne) jak i samoróbki ale tak jak świece dymne tylko w obudowie kartonowej !!
               - dopuszczone są oczywiście granaty na kulki czy groch jednak nie ma różnicy w ich działaniu (tak więc po co przepłacać - DOSIA   )

ZAKAZ używania płynnych substancji palnych

UWAGA !!!

Moc petardy czy oryginalnego granatu nie może przekroczyć wartości odpowiadającej petardzie o symbolu " KO206 " 

http://images49.fotosik.pl/123/277ed19148ac5238.jpg

Materiał z WMASG : http://wmasg.pl/forum/index.php?showtop … hl=Petardy





Zastrzegamy sobie prawo do sprawdzenia (próbnej detonacji) przed manewrami "podejrzanych" petard (nieznanych) lub pirotechniki przyniesionej przez nowe osoby nam nie znane



ZASADY "DZIAŁANIA" GRANATÓW

- PRZED rzuceniem granatu w strone przeciwnika (bez wyjątków) należy głośno krzyknąć "GRANAT !!!" - podkreślam - PRZED rzutem a nie po !!

- Nie ma różnicy w działaniu(rażeniu) granatu hukowego czy fragmentującego - zasady te same

- promień rażenia każdego granatu wynosi +/- 5 metrów (liczymy na uczciwość graczy żeby nikt nie powiedział że był 5m i 10cm od wybuchu i przeżył )

- Czas na "ewakuacje" z miejsca gdzie upadł granat to 4 sekundy

- W miejscach gdzie użycie pirotechniki jest zakazane można zastąpić granaty zwykłymi ziemniakami   zasady działania wciąż te same

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Autor tekstu : Delta

Bunker eXplorers Corps zastrzega sobie prawo do zmian w obecnej treści i dodaniu nowych.Bunker eXplorers Corps 2009.All rights reserved


http://img193.imageshack.us/img193/9572/userbanner20091.gifhttp://content.screencast.com/users/fg-a/folders/american-flags/media/7af81b81-69d2-4462-85b9-a1b00bc0e94a/powmia.gif
http://img188.imageshack.us/img188/8124/sabatonuserbar01.pngKBDCh

Odznaczenia za misje:
http://img202.imageshack.us/img202/9038/sm1e.jpg|http://img186.imageshack.us/img186/9132/wnm5.jpg|http://img189.imageshack.us/img189/7536/zpmkgs2.jpg|http://img38.imageshack.us/img38/3545/zpmkgs3.jpg|http://img697.imageshack.us/img697/1935/bastogne2009.jpg|http://img186.imageshack.us/img186/3386/hurtgenforrest1.jpg|http://img191.imageshack.us/img191/3455/piknikzbros2.jpg|http://img16.imageshack.us/img16/630/bastogne2010.jpg|http://img515.imageshack.us/img515/5996/vzpmbytom2009.jpg|http://img638.imageshack.us/img638/1068/bhd2008.jpg|http://img9.imageshack.us/img9/4333/nupagadi.jpg|http://img130.imageshack.us/img130/1622/khesanh.jpg|

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
wywóz gruzu katowice