MOSFET jak to zrobić .
Potrzeba :
1. Lutownica Transformatorowa, grzałkowa.
2. Kalafonia, cyna.
3. obcinaczki boczne.
4. Dwa Śrubokręty płaskie, jeden 2mm, a drugi według potrzeby 4 mm, a najlepiej zestaw śrubokrętów.
5. Zestaw Imbusów .
6. Ściągacze do kabli 3mm-4 mm.
7. nożyk do tapet!
8. jeden IRFP064N !!!!
9. Rezystor 100 Ohm.
10. Rezystor 25-35 k Ohm.
11. koszulki termokurczliwe.
12. Jakieś inne narzędzia.
13. rzeczy nie wymienione
Schemat obrazkowy ( prosty )
I .Rozkręcanie:
Bierzemy Rozkręcamy cały karabin. FOTOGRAFUJĄĆ co skąd ! Bo potem możecie nie złożyć . Staracie się wydostać cały Gear Box + okablowanie .
II . Demontaż okablowania. :
Odłączamy wszystkie kabelki . Tzn. Bierzemy i ściągamy z Silnika kabelki które są dane na nasuwki. Nie musząc pamiętać jak są bo na mocowaniu są zrobione czerwone kropki i czarne lub tylko jeden kolor żeby wiedzieć.
Stuk spustu ( włącznik, zamykacz obwodu ... Itp. ) Tutaj możecie mieć przylutowane i trzeba nożykiem do tapet przeciąć delikatnie izolacje, ściągnąć ja i odlutować kable z miejsc do lutowania . Albo możecie mieć tak jak w MINIMI że po prostu macie nasuwki jak z silnikiem .
III odzysk . (opcjonalne)
Jeśli nie macie kupionych nasuwki ( optymalny zakup ) To trzeba odzyskać rzeczy z starego okablowania .
Bierzemy Nożyk do tapet i przecinamy izolacje ściągamy ją i widzimy że jest ściśnięte . Bierzemy obcinaczki boczne LUB ostry nóż kuchenny . I Przecinany tak gdzie kabel jest przyciśnięty do nasuwki . nie martwiąc się bo zlutujemy to do kupy potem . Staramy się to otworzyć delikatnie robiąc tak żeby nie uszkodzić spodu . czyścimy to z Śmieci i resztek kabelka. Robimy tak z nasuwkami na silnik i do styku .
Fotografia jak przed i jak po . ( Styki do akumulatora )
Tak samo postępujemy z bezpiecznikiem .
Wtyczka do akumulatora . I dlatego jest wam potrzemy śrubokręcie 1mm-2mm .
Patrzymy z góry gdzie znajdują się dwie takie małe blaszki po bokach . W różnych typach widać po prostu z boku sreberko i dziurę czyli carne miejsce. Wkładamy śrubokręt i wginamy . Delikatnie jak się uda z jednej strony to z drugiej i lekko ciągniemy za kabel w dół . Powinno wyskoczyć jak nie to powtarzamy ponownie operacje . Po wyciągnięciu robimy operacje z nasuwkami .
wgięte haczyki .
Wygięte przygotowane do montażu .
IV Kupno części .
Idziemy do sklepu elektronicznego z okablowaniem karabinku i kupujemy nasuwki jakie to się znajdują w naszej replice . Jedyny problem to znaleźć wtyczki na akumulator. Kupujemy od razu też przewody czarny i czerwony linka 2mm przewód w środku miedz. Lub jak ktoś może to grubsze .
V. NOWE okablowanie .
Są dwie metody albo na nowych kablach lub na starych . Preferowane na nowych .
Bierzemy stary najdłuższy przewód i wzorujemy na nim długość CZERWONEGO kabla . Z jednej strony tak 3-4 mm odcinamy izolacje . Robimy to nożykiem tzn. robimy w danej odległości przecięcie i ściągamy ten kawałek izolacji . Skręcamy gołą linkę tak żeby była skręcona . Bierzemy Lutownice i robimy zabieg bielenia kabli . czyli Lutownica w rękę rozgrzewamy wkładamy do kalafonii i bierzemy cyny trochę na grot i na skręcony kabel i robimy tak żeby był cały srebrny i nie było widać na nim linki że jest skręcona.
Skręcony przewód.
Wybielony.
Bierzemy nasuwkę na końcówkę na silnik i w wew. robimy miejsce na lutowanie . Tzn. bierzemy lutownice nagrzewamy trochę cyny Katalonii i robimy tak żeby w środku było trochę cyny tak rozlanej wyglądającej na to że jest rozlana na tym .
Wystarczy nawet mała ilość.
Bierzemy kabel wybielony poprzednio i lutujemy to do siebie. Czyli rozgrzewamy lutownice bierzemy przewód i przewód wkładamy w miejsce uprzednio przygotowane do zlutowania na nasuwce i grzejemy jak puści cyna na dole ( roztopi się ) i widzimy że teraz już jest to całością to zabieramy grot i przestajemy grzać . Lut ma być lśniący wiec jak coś więcej cyny .
Z drugiej strony przewodu wkładamy koszulkę termokurczliwą i przesuwamy tak żeby zakryła całą nasuwkę zostawiając miejsce na przodzie .
Teraz musicie zrobić coś bardzo trudnego . Czyli około 5-6 cm ( w zależności od długości kabli ) musicie przeciąć izolacje na długość 4-5 mm . (jak na fotce ) i Bielimy przewód .
Teraz z tego miejsca musicie uciąć kabel idealnej długości do styku . Z obydwu stron trzeba wybielić kabel . Z jednej strony przewodu lutujemy rezystor 100 Ohmowi . I przylutowujemy do styku do wejścia oznaczonego jako COM . A jak nie ma to trzeba zgadywać . Tzn. że nie ma różnicy . Zakrywamy koszulką termokurczliwą. Jeśli mamy nasuwkę to rezystor lutujemy do nasuwki,nakładamy koszulkę .
Z drugiej strony na razie zostawiamy .
Teraz Pora na pomyślenie gdzie chcecie Tranzystor . I w jakim miejscu go ulokować .
Najlepiej tak żeby go szkoło przyczepić do czegoś metalowego . Lub w takim miejscu gdzie uda się umieścić Radiator .
Do rączek bierzemy tranzystor. Położyć go tak że na dół skierowana jest część metalowana.
Od lewej strony oznaczamy jako 1, środkowy jako 2 , a ten po prawej jako 3 .
Okey. Bierzecie rezystor 30-35kOhm. I musicie przylutować go jak na zdjęciu .
Znaleźliście idealne miejsce na tranzystor . Dobrze teraz musicie wziąć długość kabla czarnego tak przyciąć że od miejsca znajdowania się akumulatora kabel mógł dobrze tam dotrzeć .
Przycinamy , i z obu stron bielimy go . Bierzecie teraz go i lutujecie jedną końcówkę wybieloną do nóżki nr 3 . ucinacie koszulkę termokurczliwą i zostawiacie .
Z nóżki nr 3 prowadzicie kabel czarny do silnika do złączki czarnej .
Przycinacie odpowiednią długość i wybielacie. Przylutować ten kabel do 3. Nałożyć dwa kawałki koszulki Jeden na tranzystor a drugi na nasuwkę . Z drugiej strony przylutować nasuwkę na silnik .
Przesunąć koszulkę na nasuwkę .
Okey jesteśmy w połowie roboty
Pamiętacie styk ? Trzeba do niego wrócić . Bierzemy teraz czerwony przewód i prowadzimy od styku do tranzystora . Tak żeby nie zahaczał i szedł dobrze .
Wybielamy końcówki lutujemy do nasuwki lub do styku . Nakładamy Koszulki termo kurczliwe 2 sztuki i lutujemy kabel do nóżki nr 1.
Czyli silnik podłączony, MOSFET też. Zostało dodać tylko zasilanie .
Ale pierw trzeba dać grubszą koszulkę na czerwony przewód na którym zrobiliśmy rozgałęzienie do styku . Bo można zapomnieć . ( JA TAK ZROBIŁEM ;D )
bierzemy końcówki do akumulatora wkładamy tak jak nasuwki lutujemy teraz trzeba odgiąć te blaszki co wgięliśmy do środka . Czyli bierzemy śrubokręt 1-2 mm lub igłę i robimy to .
Wkładamy analogicznie to tego jak się wkłada akumulator .
( tak to powinno wyglądać )
Czyli już wszystko gotowe !
Czas podpiąć akumulator. Robimy to tak że jak coś jest nie tak i strzela SAM to możemy go odłączyć szybko .
Podłączamy akumulator i przyciskamy spust.
Jak strzela to jest DOBRZE
i składacie teraz cały gear box do Body i montujecie wszystko jak było szybciej .
I macie MOSFET w karabinku
Co do fotek przepraszam ale aparat zrobił BUNT . i jak robi z lampą błyskową to sam siebie oślepia i nic nie widać . Fotki robione przy sztucznym świetle .
Jak ktoś chce jakieś dokładne fotki ( bo te robione pod czas montażu są nie "czytelne" ) to moge zrobić nowe . Specjalnie do tego kroku .
MANULA stworzony przez Mr.Cyr4x WAR IS NOW ! Fotki dodam jak server stanie spowrotem .
Admin: Pisownia!!!
przepraszam
Ostatnio edytowany przez Mr.Cyr4x (2008-10-19 13:14:52)
Offline
Mam pytanie odnoście samego tranzystora, MOSFETY to tranzystory mocy i strasznie się grzeją, czy włożenie tego tranzystora ot tak sobie do repliki może uszkodzić izolację na przewodach? Jeżeli układ będzie gorący ( może się tak zdarzyć ) to przypadkiem nie zadziała bezpiecznik jak podczas pracy przeciążeniowej a nie zwarciu?
Ostatnio edytowany przez shortee (2008-10-25 14:42:16)
Offline
Wydaje mi się Shortee że jeśli zastosujesz radiator jak pisał Cyr4x lub jako radiatora użyjesz elementów repliki to nie powinno się to przegrzewać bardziej niż zwykle, no chyba że na jedną serię wywalasz całego hi capa wtedy być może...
Offline
shortee napisał:
Mam pytanie odnoście samego tranzystora, MOSFETY to tranzystory mocy i strasznie się grzeją, czy włożenie tego tranzystora ot tak sobie do repliki może uszkodzić izolację na przewodach? Jeżeli układ będzie gorący ( może się tak zdarzyć ) to przypadkiem nie zadziała bezpiecznik jak podczas pracy przeciążeniowej a nie zwarciu?
Nie musisz się martwić o izolację. Tranzystor osiągnie chwilowo ponad 300 st zanim się przepali. Dla niego temp 150 st jest już zabójcza - Twoje kable to na pewno wytrzymają, gorzej z MOSFETem - on na pewno nie. Co do bezpiecznika to on zadziała tylko w momencie zwarcia lub znaczącego przeciążenia. Temperatura ma na niego wpływ ale nie tak znaczny.
Reasumując - tranzystor musi być zamocowany aby odprowadzić od niego ciepło. Jeśli masz miejsce to wsadź radiator (sprawdź też czy musisz go izolować - najczęściej nie ale to zależy od repliki i tranzystora), jeśli jednak miejsca nie masz przymocuj go do jakieś metalowej części repliki (gearbox nie jest najlepszy - temperatura nie wpływa na niego najlepiej). Poza tym robienie w nim np. dziur nie jest dobrym pomysłem. Możesz przymocować go mechanicznie albo przykleić na kleju termo-przewodzącym (sprawdź także izolowanie).
Offline
radiator jedynie kiedy duży prąd przez niego płynie czyli im więcej FPS tym bardziej się grzeje .
W minimi lekko ciepły siezrobił po 1 min seri !
w G36C nic taki jaki była taki był .
Za niedługo będe testował na HK 416
Offline